torsdag 14 januari 2010

Året är 1924


för ungefär 86 år sedan, så föddes en liten flicka vid namn Ulla Moberger. Hon växte upp här i Karlskoga och gick i skolan här. Hon träffade så småningom en riktig snygging som hon sedan skaffade sitt första barn med, och det blev en liten tös. Vid den tidpunkten hade Ulla hunnit blivit hela 21 år gammal. Ulla var faktiskt den första svenska mamma som gick ut gymnasium skolan här i Karlskoga på Katrinedalsskolan. Ulla gifte sig och skaffade även 2 barn till med denna kille, men de separerade tyvärr efter en tid. Ulla som var en riktigt söt tjej, träffade självklart en ny kille som hon skaffade även sitt fjärde barn med, men då hade Ulla hunnit bli hela 37 år gammal, en "sladdis" alltså. Tiden gick och Ulla jobbade och stod i....
När Ulla sedan gick i pension drog hon och hennes käresta till Spanien och levde där i 14 år. Gotta sig det kan du Ulla!!!!
Dessvärre fick de tyvärr återvända hem till Sverige pga. sjukdom.
Hennes man avled för en tid sedan och Ulla lever numera "singel" i Kyrksten.
kommer den mest härliga och raraste lilla dam in på Salong Stråt.....
Vid 86 års ålder tyckte Ulla att det även var dags att fräscha till sina naglar. Jag gjorde en naturell nagelförlängning med mandelformadade naglar. Ett ljust pärlemorlack som avslutning.
Sådär jag!
Nu är Ulla stans äldsta poppigaste och snyggaste "tjej"

Det var faktiskt tredje gången nu som Ulla besöker mig och jag avundas henne mer och mer för varje gång jag träffar henne.

Sån vill jag va vid 86 år!
Pigg, glad, snygg, fräcsh, humor, charmig, modemedveten, och ingenting är omöjligt (inte ens efter att ha halkat och slagit näsan och fick sy 5 stygn (herregud) här snackar vi Stålmormor....

Jag längtar redan efter hennes nästa besök hos mig (och vem vet vad Stålmormor hittat på till dess)...........


Tack för idag Ulla, du är grym!




Vill även påminna om Tävlingen!
1 dag kvar
" En heldag på Stråt"



1 kommentar:

  1. Ja jisses...henne skulle jag vilja träffa =) Självklart Marielle blir Du som Ulla i den åldern...ja jämför jag med min farmor/mormor vet jag väll inte om det finns hopp för mig men jag kanske vänder på det...ha ha.
    Snygga stövlar...vart har ho köpt de måntró?!

    Kram Camilla

    SvaraRadera